"With a libretto by Eugene Scribe, Halévy’s most famous opera lies
somewhere between 'Troubadour' and 'Nathan the Wise' in terms of its
subject matter. Not only have the sons of the Jew Eleazar been burned at
the stake by Cardinal Brogny, but time and again the goldsmith,
together with his putative daughter Rachel, must defend himself against
anti-Semitic attacks. Prince Leopold, who has fallen in love with Rachel
and gained her trust while disguised as a Jew, saves them from a
murderous crowd. When Leopold’s deception comes to light, father and
daughter are sentenced to death. At the very moment when they face a
horrible execution, Eleazar reveals his secret to Brogny: Rachel is not
Jewish, but in fact the Brogny’s own daughter, long believed dead.
"In his opera 'The Jewess' Halévy has created a terrifying cautionary tale of conflict between Jews and Christians, revealed through the character of Eleazar, torn between parental love and a thirst for revenge while living in an anti-Semitic society." (Summary from Semperoper Dresden. See here.)
Performers: Philharmonia Orchestra, Ambrosian Opera Chorus, Antonio de Almeida, Julia Varady, June Anderson, José Carreras, Dalmacio Gonzalez, Ferruccio Furlanetto
1.1. Introduction
1.2. Acte I: 'Te Deum Laudamus'/'En Ce Jour De Fête'/'Sous Ce Déguisement, Dans Les Murs De Constance'
1.3. Acte I: 'Monseigneur Léopold, Avec L'aide De Dieu'
1.4. Acte I: 'Ah! Mon Père! Ah! Je Vous En Supplie!'
1.5. Acte I: 'Si La Rigueur Et La Vengeance'
1.6. Acte I: 'Cette Foule Importune En Ces Lieux Assidue'
1.7. Acte I: 'Loin De Son Amie'
1.8. Acte I: 'Samuel, C'est Donc Vous!'
1.9. Acte I: 'Hâtons-nous, Car L'heure S'avance'
1.10. Acte I: 'Noël! Noël! Noël!'
1.11. Acte I: 'Ah Surprise Nouvelle!'
1.12. Acte I: 'De Ces Nobles Guerriers'
1.13. Acte II: Entracte
1.14. Acte II: 'Ô Dieu, Dieu De Nos Pères'
1.15. Acte II: 'Dieu, Que Ma Voix Tremblante'
1.16. Acte II: 'On Frappe, Ô Terreur!'
1.17. Acte II: 'Tu Possèdes, Dit-on, Un Joyau Magnifique'
1.18. Acte II: 'Mon Père N'est Plus Là'
2.1. Acte II: 'Il Va Venir!'
2.2. Acte II: 'C'est Lui! La Force M'abandonne!'
2.3. Acte II: 'Lorsqu'à Toi Je Me Suis Donnée'
2.4. Acte II: 'Je Vois Son Front Coupable'/'Frappe, Je Ne Veux Pas Te Ravir Ta Vengeance'
2.5. Acte II: 'Pour Lui, Pour Moi, Mon Père'
2.6. Acte II: 'Eh Bien Donc, Puisqu'ici Ma Fureur Vengeresse'
2.7. Acte III: 'Qui T'amène?'
2.8. Acte III: 'J'accepte Désormais Et Tes Soins Et Ton Zèle'
2.9. Acte III: 'Mon Doux Seigneur Et Maître'
2.10. Acte III: 'Ah! C'est Trop Supporter Ce Supplice Infernal!'
2.11. Acte III: Pantomime & Ballet. Andantino Con Grazia
2.12. Acte III: Pantomime & Ballet. Allegretto Non Troppo - Un Peu Plus Vite - Allegretto - Con Grazia
2.13. Acte III: Pantomime & Ballet. Allegro Marziale E Vivo
2.14. Acte III: 'Sonnez, Clairons, Que Vos Chants De Victoire'
2.15. Acte III: 'Pour Fêter Un Héros Dont La Gloire M'est Chère'/'Le Plus Épouvable'
2.16. Acte III: 'Je Frissonne Et Succombe'
2.17. Acte III: 'Eh Bien, Nobles Seigneurs, Prêtres Et Cardinaux'
2.18. Acte III: 'Vous Qui Du Dieu Vivant Outragez La Puissance'/'Ah! Malheur Extrême'
2.19. Acte III: 'Sur Eux Anathème!'
3.1. Acte IV: 'Du Cardinal Voici L'ordre Suprême'
3.2. Acte IV: 'Ah! Que Ma Voix Plaintive'
3.3. Acte IV: 'Le Cardinal, Madame, En Ce Lieu Doit Se Rendre!'/'Devant Le Tribunal Vous Allez Comparaître'/'Mourir, Mourir Si Jeune!'
3.4. Acte IV: 'Ta Fille En Ce Moment Est Devant Le Concile'/'Quand Les Napolitains Dans Rome Sont Entrés'
3.5. Acte IV: 'Ah, J'implore En Tremblant Ta Clémence'
3.6. Acte IV: 'Va Prononcer Ma Mort, Ma Vengeance Est Certaine'
3.7. Acte IV: 'Rachel, Quand Du Seigneur La Grâce Tutélaire'
3.8. Acte IV: 'Dieu M'éclaire'
3.9. Acte V: Marche Funèbre
3.10. Acte V: 'Le Concile Prononce Un Arrêt Rigoureux'
3.11. Acte V: 'Je Vais Quitter La Terre'
3.12. Acte V: 'Il Est Temps!'
No comments:
Post a Comment